Agregaty chłodnicze samochodowe pozwalają na przebudowę dowolnego busa, czy auta półdostawczego na chłodnię. Zabudowa izoterma jest tańsza niż kupno samochodu wyprodukowanego jako auto chłodnicze. Na rynku działa wiele firm, które zajmują się tego rodzaju przeróbkami a potem serwisowaniem aut.
Agregat chłodniczy, który jest zamontowany w samochodzie działa w wnikliwie taki sam sposób, jak agregat w lodówce. Czynnik chłodniczy (glikol, freon lub inna substancja) krąży stale w obiegu zamkniętym, a jego ruch sprawia sprężarka, która włącza się i wyłącza w współzależności od tego, czy żądana temperatura została uzyskana. Tak sprężony gaz trafia do skraplacza, który zwykle znajduje się poza samochodem, na zewnątrz.. W skraplaczu zmienia swoją postać w ciecz (stąd nazwa skraplacz) i oddaje pozyskane ciepło z komory samochodu, ażeby ponownie się schłodzić. Następnie tak schłodzona ciecz przemieszcza się rurkami plastikowymi do parownika i chłodzi komorę auta. W związku z tym, że w czasie skraplania część gazu wydostaje się z obiegu, czasem powinno się uzupełniać czynnik chłodzący. Agregat samochodowy chłodnia może działać bezawaryjnie kilka lat, niemniej jednak nierzadko nierzadko niezbędna jest naprawa. Czasem zapycha się filtr przepływu cieczy. To sprawia, że czynnik chłodzący nie może dostać się do parownika. Wówczas niezbędne jest rozmontowanie całego układu i wyczyszczenie filtra. W większości instalacji filtr zamontowany jest w widocznym miejscu i można to zrobić poświęcając własny czas, bez konieczności wizyty w serwisie. Nowe instalacje w pewnych sytuacjach się zapowietrzają, to także dość prosta awaria, którą zwykle udaje się wyeliminować poprzez odkręcenie na moment zaworu zabezpieczającego. Jeśli w układzie pojawi się wyciek albo problem z uruchomieniem agregatu, niezbędna jest wizyta w serwisie. Tego typu awarii nie da się usunąć bez fachowego sprzętu. Kiedy w samochodzie powietrze nie schładza się do żądanej temperatury możliwe, że jest za mało czynnika chłodzącego. Tak samo, gdy schładzanie trwa zbyt długo.
Dodatkowe informacje: zabudowa izoterma.