Samochody chłodnie

Pojazdy przeznaczone do przewozu żywności podlegają ścisłym zasadom określonym prawem. Firmy zajmujące się produkcją, transportem lub sprzedażą żywności absolutnie nie mogą same decydować o tym, jakie standardy będą spełniały wykorzystywane przez nich pojazdy, tylko muszą się używać do ogólnie przyjętych prawem norm. Zabudowy chłodnicze busów bez wątpienia w każdym przypadku tworzy się nieco inaczej, ale ogólnie technologia i warunki działania są podobne, i spełniają określone normy.

Najważniejsza jest obecność agregatów chłodzących, które będą obniżały temperaturę w przestrzeni ładunkowej do konkretnych wartości umożliwiających zabezpieczenie żywności na czas przewozu. Zabudowy izotermiczne busów można przygotować. Istnieje sposobność zakupu gotowej chłodni bądź też przeobrażenia standardowego busa na samochód chłodniczy. Oczywiście wymaga to dodatkowych nakładów finansowych, ale kiedy uda nam się zakupić samochód tanio, to często się to opłaca. Gdyby nie było to opłacalne, zabudowy izotermiczne pojazdów dostawczych nie były tak popularne, jak aktualnie są. Samochód chłodnia musi gwarantować utrzymanie stosownej temperatury stale własnego działania bez względu na to, jaka temperatura występuje na dworze. Zdecydowadużo trudniej jest jesienią i zimą, kiedy temperatury są stosunkowo niskie, bo wówczas utrzymanie zadanej temperatury nie stanowi kłopotu, a czasem agregatu nawet nie należy uruchamiać. Zdarza się także, że samochód chłodnia musi ogrzewać wnętrze kabiny, żeby dobrane produkty nie zamarzły na dużym mrozie. Kiedy na dworze jest np minus 10, a dosłownie minus 20, czego doświadczyliśmy przykładowo w tym roku, to nie jest to wcale nic dziwnego. Pojazd chłodniczy musi być zawsze sprawny. Nie można dopuścić do sytuacji, w której znajdujące się w nim produkty ulegną zepsuciu albo pogorszeniu swojej jakości, bo klient ma mieć zagwarantowaną możliwość korzystania z najlepszej jakości, jaką gwarantuje producent, z kolei transport nie może tej jakości pogarszać.

Sprawdź również informacje na stronie: zabudowy izotermiczne samochodów dostawczych.