Księga znaku – co zawiera?

Mocny wizerunek firmy wymaga stosowania sprawdzonych rozwiązań z zakresu marketingu a także reklamy. Każdy przedsiębiorca powinien uprzytamnić sobie, że spójny wizerunek firmy przekłada się na wyniki sprzedażowe a także efekt handlowy. Warto zatem dołożyć starań, by tożsamość wizualna firmy była przygotowana w sposób fachowy oraz rozbudowany.

Dzięki temu nasza firma w oczach klienta będzie posiadała pozytywny wizerunek, co przyczyni się do lepszych rezultatów dystrybucji. Warto zatem inwestować w rozwiązania tj. księga znaku.
Identyfikacja wizualna firmy – co trzeba mieć świadomość tego?
Identyfikacja wizualna firmy to kolekcja elementów, które odpowiadają za wykreowanie solidnego oraz spójnego wizerunku firmy. Natomiast księga identyfikacji wizualnej to zbiór zasad oraz reguł dotyczących stosowania znaków firmowych w określonych sytuacjach a także warunkach. Z księgi znaku dowiemy się między innymi w jaki sposób na odzież firmową mogą być nanoszone znaki firmowe, tj. logotypy lub w jaki sposób mogą być oznakowane treściami reklamowymi firmy a także logotypem stoiska handlowe czy targowe. A przy tym, księga znaku dostarcza również informacji na temat stosowania logotypu w wersji podstawowej, jak też w wersjach dodatkowych rozszerzonych. Znajdziemy tam także informacje dotyczące stosowania palety barw firmowej, przykładowo na pojazdach firmowych czy materiałach biurowych lub promocyjnych. W związku z tym księga znaku, która może występować w postaci elektronicznej lub papierowej, określa warunki, w jakich znaki firmowe mogą być stosowane na materiałach różnego rodzaju. Dotyczy to także materiałów reklamowych, takich jak banery, flagi czy gadżety reklamowe, takie jak kalendarze czy długopisy. Jest to istotny szczegół wykonania spójnego oraz jednolitego wizerunku firmy, który przekłada się na zwiększenie rozpoznawalności firmy oraz marki. Warto zdawać sobie sprawę, że identyfikacja wizualna firmy to jeden z najważniejszych elementów, który wpływa na budowanie jej pozytywnego wizerunku. A jest to podstawowy szczegół w budowaniu trwałych relacji z klientem, jak również w procesie zdobywania nowych klientów. Warto zatem dołożyć starań, ażeby księga identyfikacji wizualnej była przygotowana w sposób fachowy a także kompleksowy.

Warto zobaczyć: dużo informacji o tym czym jest księga identyfikacji wizualnej