Marketing firmy

W kosztach firmowych można ujmować różnorakie wydatki i możemy wymienić tutaj między innymi wydatki na prezenty, których koszt nie przekracza 10 pln. Z takich prezentów nie należy się a dodatkowo rozliczać, więc nie stanowią one kłopotu w ujęciu finansowym i podatkowym. Prezentów tego rodzaju możemy wręczyć wiele i firmy zmierzające do poprawienia swojej pozycji na rynku chętnie z tego korzystają.

Jest de fakto sporo firm, które chętnie kupują gadżety reklamowe i dystrybuują je w swoim środowisku. Co prawda brelok reklamowy może się wydawać takim powszechnym drobiazgiem i tak faktycznie niedużo kosztuje, bo jego cena wynosi maksymalnie kilka zł, zatem każdy może sobie na niego pozwolić, niemniej jednak ten gadżet może być bardzo miłym dodatkiem do zakupów i skłaniać w późniejszym czasie do ponownego zainteresowania się oferta. Każda firma chciałaby posiadać lojalnych klientów czyli takich klientów, którzy wracają i kupują ponownie. Żeby to jednak było możliwe, oferta musi być de facto atrakcyjna i mowa tu nie tylko i wyłącznie o niskich kosztach, niemniej jednak również o wszystkich dodatkowych bonusach, a brelok z grawerem przedstawiającym logo firmy albo wręcz imię klienta jest bardzo miłym dodatkiem. Potęga gadżetów reklamowych tkwi w ich prostocie. Po prostu dajemy klientowi lub potencjalnemu klientowi coś za darmo, a Urząd Skarbowy nie powinien wnosić żadnego sprzeciwu w związku z uwzględnieniem wydatków na takie gadżety w kosztach uzyskania przychodu. Trzeba pamiętać, że można je w ten sposób ujmować dopóty, dopóki prezenty nie spełniają funkcji reprezentacyjnej. Za funkcję reprezentacyjną uważamy prezenty drogie i równocześnie całkowicie niepotrzebne. Zwyczajne gadżety tj. brelok z logo nie są kwalifikowane do reprezentacji, a do tradycyjnych prezentów i jednocześnie metod reklamy, zatem wydatki na nie poniesione można odliczyć od podatków i mowa tu zarówno o wysokości podatku dochodowego, jak i należnego podatku VAT. Zasada ta obowiązuje nawet w sytuacji bardzo dużej liczby tanich gadżetów bez względu na region ich sprzedaży. Sposobność zaliczenia tych wydatków do kosztów powoduje, że ostatecznie reklama jest znacznie tańsza.

Więcej informacji na stronie: brelok z logo

Rekomendowane artykuły