Jak wyciszyć biuro

W przestrzeniach call center pracuje jednocześnie wiele osób i pracownicy ci nawzajem sobie przeszkadzają. W pewnych sytuacjach w takim biurze jest bardzo duży hałas i nie można łatwo prowadzić rozmów, dlatego że wszyscy przeszkadzają sobie nawzajem. Wyciszanie call center nie jest wcale prostym celem, a można nawet powiedzieć, że jest to bardzo trudne, dlatego że w takim miejscu przez kilka godzin dziennie wiele osób próbuję świetnie wytworzyć własne obowiązki, a to w pewnych sytuacjach się nie udaje i jest mi przeszkadzają drugim, co niestety nie jest produktywne w kontekście pracy.

Wyciszanie biur realizuje się głównie poprzez dzielenie przestrzeni na osobne pomieszczenia. Drzwi i ściany umożliwiają dosyć dobre wyciszenie pomieszczeń, ale nie zawsze w przestrzeni istnieje możliwość takiego zaaranżowania przestrzeni, ażeby była ona podzielona na osobne pomieszczenia. Z reguły firmy wynajmują przestrzenie biurowe, zatem nie mogą w nich na własną rękę niczego przebudowywać i muszą zaimplementować się do takiego układu, jaki już jest. Oczywiście można stawiać ścianki działowe, ale nie za każdym razem jest to wystarczające, bo jednak część dźwięków i tak przedostaje się dalej, a wygłuszenie nie jest wystarczająco skuteczne. Dlatego też w celu zapobieżenia takiej sytuacji stosuje się kabiny akustyczne do biura. Kabiny są tak zaprojektowane, żeby Eliminować przenikanie dźwięków. w takich kabinach jest praktycznie perfekcyjnie cicho, więc można prowadzić rozmowy telefoniczne, a pracownicy, którzy przebywają poza kabiną nie przeszkadzają temu pracownikowi, który znajduje się wewnątrz. Po skończeniu rozmowy pracownik może wyjść z kabiny i wrócić do swoich obowiązków, a jego miejsce w razie potrzeby zajmie ktoś inny. Przeznaczenie takich kabin w Polsce jest coraz popularniejsze, dlatego że firmy pragną poprawiać swoim pracownikom standardy pracy. Pracownik, który pracuje w miejscu o dobrych standardach czuję się znacznie lepiej i na pewno warto dążyć do tego, żeby poprawiać jakość przestrzeni w biurze na korzyść pracowników.

Źródło informacji: akustyka w biurze.