Kalendarze stosujemy w domach, biurach oraz miejscach pracy. Podręczne zabieramy wszędzie ze sobą. Ułatwiają nam kontrolę upływającego czasu oraz organizację zajęć.
Dzięki kalendarzom nie zapominamy o wizycie u dentysty, o urodzinach babci i rocznicach. Dają nam poczucie panowania nad nierzadko, co jest bardzo istotne na co dzień. Jednak kalendarze poza tej podstawowej funkcji sprawdzają się także w roli gadżetu reklamowego.
Kalendarze reklamowe
Gadżet reklamowy powinien być przede wszystkim praktyczny. To właśnie funkcjonalność sprawia, że pełni własną marketingową rolę, czyli promuje firmę, utrwala jej wizerunek a także wywołuje pozytywne reakcje tak ważne dla tworzenia dobrych relacji biznesowych z klientem. Wyróżnia się różne rodzaje kalendarzy i wszystkie mogą pełnić rolę gadżetu promocyjnego, który reklamuje naszą firmę między innymi kalendarze książkowe z okładką oznakowaną naszym logo czy kalendarze trójdzielne z zdjęciami obrazującymi działania naszego biznesu.
Kalendarze trójdzielne bardzo dobrze realizują cel marketingowy. Przede wszystkim odróżniają się wysoką użytecznością. Kalendarz trójdzielny składa się z kilku elementów funkcjonalnych. Są to główka, czyli górna część przeznaczona na nadruk reklamowy, kalendarium a także dolna część, czyli stopka. Kalendarium składa się z trzech części: miesiąca aktualnego, poprzedniego i następnego. Takie rozwiązanie powoduje, że kartki z miesiącami gwarantują dużo miejsca na wprowadzanie notatek. Najczęściej stosowana jest również przezroczysta nakładka do przesuwania ramki służącej do oznaczania konkretnego dnia. W stopce umieszcza się dane kontaktowe firmy, co sprawia, że klient bez problemu może się z nami w każdym momencie skontaktować. Nie powinniśmy poszukiwać naszej wizytówki ani naszej witryny internetowej.
Najważniejsza z marketingowego punktu widzenia jest część górna przeznaczona na nadruk. Jest to niemała powierzchnia, które daje duże sposobności reklamowe. Właśnie dlatego kalendarz trójdzielny dla firm stanowi tak efektywne narzędzie promocji. Projekt wizualny kalendarza jest przygotowywany indywidualnie, tak by spełnić oczekiwania i wytyczne klienta, ale standardowo umieszcza się tam logo a także dodatkowe treści reklamowe nawiązujące do działalności firmy.
Źródło: kalendarze trójdzielne z zdjęciami.